Jumaat, 18 Mei 2012

Gilapkan Qalbimu



Duhai anakku yang tercinta...

Jika benar engkau Cinta pada Allah, jagalah Qalbimu kerana ia dicipta Allah sebagai wadah untuk dicampakkan RahsiaNya dan merasai nikmat berCinta denganNya. Gilapkan ia dengan istigfar, selawat dan zikir samada pada lidah dan qalbi. 

Penuhkan wadah Qalbi dengan Cinta pada Allah, Rasul dan para KekasihNya. Tanda Cintamu diterima Allah, nescaya Allah akan persalinkan nafsu kejahatanmu dengan kebaikan. Namun jangan mudah merungut jika belum merasai kesan perubahan nafsu. Belajarlah bersyukur kerana Allah sudah memilih jiwamu mahu kembali padaNya. Jika tiada CintaNYa, nescaya engkau tiada boleh berwirid padaNya. Tetaplah berzikir walaupun kejahatan masih tebal dalam dirimu, bergopoh-gapah mahukan hasil adalah syaitan dan bersabar adalah kemuliaan.

Berzikrlah dengan penuh syukur dan bersabarlah dengan limpahan kurniaanNya. Insyallah, Allah amat benar janjiNya. Jangan memaksa dirimu secara melampau, mulakan dengan yang sedikit sebelum mengamalkan yang banyak, mulakan yang kecil sebelum mengamalkan yang besar. Apa yang penting ialah istiqomah.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...