Rabu, 14 Mac 2012

Di atas sejadah


Sejadah dihamparkan
aku berdiri di alam Nur
alam asal diriku
alam perjanjian dengan TuhanKu…

Setiap kali aku berdiri diatas sejadah
Cintaku pada Baginda menusuk sayu
lantran aku amat mengerti
berdiriku disini kerana aku memiliki Cahaya Cinta Rasulullah
tanpa Rasulullah, aku menjadi haiwan yang paling hina atas muka bumi ini...

Setiap kali aku berdiri di sejadah
Cintaku pada para Guru , Ulama dan Sahabat r.a.
mekar semerbak mengoncangkan jiwa
lantaran pengorbanan airmata dan darah mereka
dalam menyambung Cahaya Rasulullah
kepada hati  setiap insan penghuni bumi
sehingga aku dpt berdiri diatas sejadah ini…

Takbir ku membuka tirai
dunia ditinggalkan, aku terbang ke alam Nur
bermusyahadah dan bermunajat dengan Kekasih Rabbi
yang menciptaku semata untuk memujiNya
yang menciptaku semata untuk menCintaiNya…

Aku yang bersimpuh dan bersujud
diatas sejadah hamparan Nur
meninggalkan sejenak kehidupan ini
tenggelam dalam kenikmatan dakapan kekasih
berbisik dan merayu agar diri tetap diCintaiNya…



Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...