Jumaat, 9 Disember 2011

Aku hanya Sang Burung


Aku hanyalah seekor burung
yang memilki dua sayap
yang memiliki dua kaki
yang mahu terbang bebas
tiada mahu menguasai apa jua
tiada mahu dikuasai apa jua…

Aku hanyalah sang burung
memilki dua sayap
mahu terbang bebas ke mana pergi
hinggap bebas di mana dahan
aku tiada mahu melukai mereka yang dicintai
aku tiada mahu lagi dilukai oleh mereka yang  dicintai…

Aku ingin terbang bebas
walau aku tiada tahu ke mana pergi
namun…
aku tiada mahu keterikatan
tiada mahu lagi menjaga jiwa
aku mahu menjaga ummah
walaupun penuh bebanan
aku mahu hidup dengan kegembiraan
dengan apa yang ditakdirkan Allah
kerana ia adalah yang terbaik buat diriku
walaupun penuh dengan kebingungan...

Namun...
kini ku mengerti
kehidupan yang penuh gelombang
ku wajib lalui dengan sayap cinta dan syukur
bukan sahaja syukur pada kenikmatan
tetapi syukur dengan kepedihan, kesakitan dan kesempitan
kerana di sebalik itu ada kenikmatan
kerana di sebalik itu ada pelbagai hikmah
yang hakikatnya adalah yang  terbaik
kerana ia adalah keputusan Ar-Rahman…

Aku hanyalah sang burung
yang memiliki dua sayap
ingin bebas terbang ke alam Qurbah
bebas hinggap di dahan kecintaan
tiada mahu menguasai sesiapa
tiada mahu dikuasai sesiapa…

Hanya pada Mu Ya Allah...
hanya pada mu Ya Rasulullah...
Hidup ini ku pasrahkan…
 
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...