Isnin, 21 November 2011

Isteriku



Isteriku
tangisan kelahiranmu
adalah menyampaikan suaramu  padaku
engkau telah hadir ke dunia ini
untuk menemaniku
membantu memegang kemudi
dalam pelayaran kehidupan ini…

Isteriku
engkau adalah hadiah dari Tuhan
maka wajib ku jaga dirimu
dengan penuh kecintaan dan kesabaran
semampu yang mungkin walaupun penuh kedaifan
namun aku tetap sentiasa lemah dalam menghargaimu…

Isteriku
engkau adalah permata yang indah
engkau adalah irama yg mengasyikkan
engkau meletakkan kegembiraan suamimu di hadapan
dalam setiap detik nafasmu
kerana itulah kegembiraan dirimu
sebagai ibadah dalam mencapai cinta yang suci…

Aku sentiasa bimbang dengan kemurkaan Tuhan
di atas nikmatnya yang tiada ku syukuri
memiliki isteri solehah kasturi mewangi
yang menyejukkan daku tika ku marah
yang menenangkan daku tika ku rungsing
yang mengenyangkan aku tika ku lapar
yang membangunkan daku tika ku lena
yang memegangku tika aku lemah
yang menongkatkan aku tika ku berjalan
yang menghiburkan daku tika ku kerungsingan…

Dunia ini menjadi indah
apabila disisinya isteri yang solehah
benar sabda Nabi
tiga kegembiraan anak adam
rumah yang baik,kenderaan yang baik dan isteri yang solehah
dan aku memiliki kegembiraan itu
disampingkan dikurniakan isteri yang solehah
walaupun penuh kekurangan yang lain
walaupun  tiada sepenuhnya dapat menunaikan hasratku
namun engkau tetap permata yang mengindahkan jiwa ku
walaupun cahayamu tiada siapa dapat melihat
tapi aku tetap dapat melihat
kan ku bawa ke hadapan Tuhanku
segala kegembiraan yang kau berikan padaku
agar diredhai Tuhan
dicintai Rasul
sehingga engkau menghuni alam para kekasihNya
syurga yang indah kekal abadi…

Kini aku sedari
diriku tak akan mampu mencapai maqammu disisi Tuhan
tapi ku yaqin
engkau akan memegang tanganku
agar tiada terlepas dari tanganmu
agar engkau dapat merayu pada Tuhanku
diampuni walaupun banyak menyakitimu
agar aku juga bersama denganmu
di  alam syurga yang indah kekal abadi
dan aku amat menyakini…

Dunia ini akan indah
apabila adanya cinta yang suci
yang bersulam Allah dan Rasul
dalam jiwa setiap insan
maka
bangunkan cinta kerana dalam jiwamu ada cinta
hargailah mereka yang mencintaimu
memberi kegembiraan adalah ibadah yang mulia
apalagi pada para mereka yang sentiasa berkorban untukmu
demi sebuah cinta…


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...